loading...
وبینو
وبینو بازدید : 245 شنبه 14 بهمن 1402 نظرات (0)


ویژگی ها و مشخصات چاپگر و فناوری ساخت چاپگر در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است. اگر برای تعویض چاپگر قدیمی خود به کمک نیاز دارید یا نیاز به دانستن ویژگی های چاپگر دارید، با ما همراه باشید. در این مقاله شما را با ویژگی های جدید و جالب چاپگرهای مدرن آشنا می کنیم.

انواع و ویژگی های انواع چاپ

هنگام انتخاب یک چاپگر، از چاپگرهای یکبار مصرف گرفته تا چاپگرهای چندکاره برای ادارات و سازمان ها، باید مدلی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. تولید کنندگان پرینتر و دستگاه کپی طیف وسیعی از پرینترهای پر ویژگی را در اختیار مصرف کنندگان قرار داده اند.

دانستن این ویژگی ها قبل از خرید و انتخاب مدل مناسب برای کاربر مهم است. زیرا به محض خرید و کارکردن چاپگر، قابل تعویض یا مرجوعی نیست. در ابتدا دستگاه های کپی و چاپگر که برخی از آنها عبارتند از:

توسعه دهنده و درام از حالت کارخانه خارج شده و نمی توان آنها را به حالت اولیه خود بازگرداند. برخی از مدل های چاپگر جوهرافشان یکسان هستند. سر آنها که کارتریج روی آن قرار دارد پس از شروع به کار به حالت اولیه باز نمی گردد.

پرینترهای جوهرافشان

همانطور که از نام این نوع چاپگرها پیداست، تکنولوژی ساخت این چاپگرها بر اساس استفاده از جوهر است. از چاپ تلفن همراه گرفته تا استفاده در مدارس، دانشکده ها، دانشگاه ها، دفاتر فنی عکس و چاپ، این نوع چاپگر تقریباً در همه جا وجود دارد. علاوه بر این با توجه به قیمت مناسب این نوع پرینترها در منزل نیز کاربرد فراوانی دارد.

این نوع پرینتر چند کاره از 4 تا 8 رنگ در چاپ استفاده می کند. چاپگرهای خانگی معمولاً 4 یا 5 رنگ هستند و در جاهایی که کیفیت چاپ بالا حیاتی است، مانند عکاسی، رنگ های بیشتری استفاده می شود. اکثر مدل های چاپگر جوهر افشان تولید شده توسط شرکت معروف HP با هد و کارتریج عرضه می شوند.

ویژگی ها و ویژگی های چاپگر

هر بار که کارتریج تعویض می شود، کیفیت چاپگر را به روز اول برمی گرداند. البته برای مصارف خانگی گران نیست و در بیشتر موارد کارتریج ها دوباره پر می شوند. کارتریج ها تاریخ انقضا دارند و بعد از تاریخ انقضا قابل استفاده نیستند. جوهر استفاده شده در هر مدل پرینتر جوهرافشان مخصوص آن برند و مدل است و نباید با برندهای دیگر استفاده شود.

معمولا اکثر مشکلات این نوع چاپگر مربوط به کارتریج و هد است و عیب یابی و تعمیر چاپگر این مدل ها مربوط به این قطعات می باشد. این چاپگرها می توانند بر روی کاغذ عکس مخصوصی که به شیشه براق یا مات معروف است، چاپ با کیفیتی تولید کنند. برخی از برندهای معروف مانند Epson و Canon مدل هایی را ارائه می دهند که دارای گزینه مخزن رنگ جداگانه هستند. یعنی کاربر فقط جوهر مورد نظر را داخل مخزن دستگاه می ریزد و نیازی به تعویض کارتریج ندارد.

این یک پروژه عالی برای استفاده از ربات های رنگ است.

با توجه به استفاده از جوهر در این دستگاه ها و امکان خشک شدن جوهر در مسیر رسیدن به سر دستگاه، توصیه می شود برای جلوگیری از گرفتگی هد، حداقل هفته ای یک یا چند بار از این دستگاه ها پرینت بگیرید. ، پرینترهای جوهرافشان در مدل های تک کاره، سه کاره و چهار کاره تولید و عرضه می شوند.

پرینترهای لیزری چه ویژگی هایی دارند؟

چاپگرهای لیزری برای استفاده در ادارات، مشاغل، دفاتر چاپ فنی و یا افرادی که نیاز به چاپ در تعداد زیاد در منزل دارند، طراحی شده اند. در واقع از این نوع چاپگر برای استفاده مداوم با سرعت و تعداد پرینت بالا استفاده می شود. این نوع چاپگرها معمولا برای چاپ متن با استفاده از پودر تونر، لیزر و حرارت استفاده می شوند.

تکنولوژی مورد استفاده در دستگاه های کپی نیز یکسان است. با توجه به اینکه مواد مصرفی این پرینترها و دستگاه های کپی پودری هستند در صورت عدم استفاده طولانی مشکلی ندارد. البته این مدت نباید از تاریخ انقضا بیشتر شود.

عیب یابی و تعمیر پرینتر

در این مدل ها بررسی ها و تعمیرات چاپگر عمدتا مربوط به قسمت درام و فیوزر دستگاه می باشد که باید توسط تکنسین حرفه ای و تعمیر پرینتر انجام شود. بخش تعمیر چاپگر، ارائه دهندگان عمده خدمات چاپ، خدمات چاپ و تعمیر رایگان را در طول دوره گارانتی ارائه می دهند.

چاپگر چندکاره همه کاره

همانطور که از نام این چاپگرها پیداست، از این مدل ها برای انجام چندین کار در یک دستگاه استفاده می شود. چاپ، اسکن، تکثیر و فکس چهار کارکرد اصلی این دستگاه ها هستند و در دو مدل لیزری و جوهرافشان ساخته و عرضه می شوند. قابلیت های چندوظیفه ای پرینترهای چندکاره، چنین دستگاه هایی را برای استفاده در منازل و ادارات کوچک مناسب کرده است.

زیرا قبل از ساخت این دستگاه ها، مردم باید سه دستگاه مختلف، ماشین آلات و فکس را خریداری می کردند. بسته به قیمت و موقعیت مکانی، اکثر تجهیزات خوب و ارزان هستند. MFP ها واقعا دستگاه های کپی ارزان هستند.

مدل های خانگی این دستگاه ها برای چاپ بر روی کاغذ A4 و کوچکتر طراحی شده اند. تعمیرات این دستگاه ها معمولاً شامل مادربرد یا کارتریج می شود و سرویس و تعمیر این دستگاه ها باید توسط متخصصان انجام شود.

پرینترهای سه بعدی پرینترهای سه بعدی

یک طرح سه بعدی آوافرهنگ روی کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود ایجاد کنید و با چاپگر سه بعدی آن را به دنیای واقعی بیاورید. چاپگرهای سه بعدی به تدریج در خانه و فضاهای کوچک در دسترس قرار گرفته اند و صنعت چاپ را متحول کرده اند.

همه با اولین تجربه کار با این نوع چاپگرها هیجان زده می شوند. تصور کنید که می توانید هر ایده یا طرحی را با کیفیت، مقیاس و اندازه دقیق به واقعیت تبدیل کنید.

با استفاده از این چاپگرها و دستگاه های اسکن می توانید یک نمونه کوچک یا بزرگ از هر شی با هر اندازه ای تولید کنید: با رنگ های مختلف. چاپگرهای سه بعدی به راحتی اشیاء پیچیده ایجاد می کنند.

کدام چاپگر برای من مناسب است؟

انواع مختلفی از چاپگرها وجود دارد که هر کدام از زیر شاخه ها تشکیل شده است. این امر انتخاب چاپگر مناسب را برای افراد دشوار می کند. در اینجا برخی از سوالاتی است که اخیراً توسط کارشناسان پاسخ داده شده است

سوال: من دانشجو هستم، کدام چاپگر برای چاپ هر هفته به مقدار کم مناسب است؟

پاسخ: ما پرینترهای لیزری سیاه و سفید کوچک را ارائه می دهیم.

زیرا علاوه بر اینکه ممکن است برای مدت کوتاهی از چاپگر استفاده نکنید و تعداد پرینت های شما کم باشد، بهترین راه حل چاپگرهای لیزری سیاه و سفید است. اگر این چاپگرها برای مدتی از استفاده خارج شوند، آسیبی نمی بینند و به راحتی قابل استفاده هستند. نمونه ای از چاپگرهای جدید موجود در بازار، مدل HP LaserJet Pro M15 است. این مدل لیزر سیاه و سفید با قیمت مناسب می تواند تا 1200 صفحه را در هر بار شارژ چاپ کند.

وزن مواد:

نکته مهم در استفاده از این نوع پرینترها این است که حداقل هفته ای یکبار از آنها استفاده شود تا کارتریج آنها خشک نشود. یکی از انواع ترجیحی این نوع چاپگر، چاپگر Canon PIXMA MG2540 است. یک چاپگر چند کاره با قیمت بسیار مناسب با وجود کارکردهای مختلف.

این چاپگر علاوه بر چاپ، قابلیت اسکن و کپی را نیز دارد. همچنین می توان از آن برای چاپ تصاویر رنگی روی کاغذ عکس مخصوص با وضوح 600 x 4800 dpi استفاده کرد. چاپگرهای سه کاره هم به صورت لیزری و هم به صورت جوهرافشان موجود هستند: و برای کسانی که به اسکنر نیاز دارند، این یکی بسیار موثر است.

چاپگرها در دفاتر مهندسی آسان هستند

س: چه چاپگری را برای چاپ دفتر فنی توصیه می کنید؟

پاسخ: دو نکته مهم در انتخاب چاپگر برای دفتر مهندسی سرعت و کیفیت است.

با توجه به اینکه در دفاتر فنی از کاغذهای لارج فرمت و رنگی تا A3 بیشتر از سایر موارد استفاده می شود، توصیه می کنیم پرینترهای جوهرافشان رنگی Canon و HP A3 را انتخاب کنید. هنگام استفاده از این چاپگر مهم است که چاپ با کیفیت بالا را آزمایش کنید.

هر بار که چاپگر تمام می شود، چاپگر Canon PIXMA iX6840 نوع اصلی را با قابلیت رنگی جایگزین کنید، انتخاب خوبی برای استفاده در دفتر است. وزن این چاپگر 8 کیلوگرم است و می توان آن را به آسانی منتقل کرد این چاپگر مجهز به 5 سیستم جوهر جداگانه و قابل تعویض است و دارای یک کیفیت چاپ بسیار بالا

یکی از دلایلی که این چاپگر را برای دفاتر و دفاتر مهندسی ایده آل می کند، قابلیت چاپ A3+ آن است. اتصال وای فای، سرعت خوب و چاپ بدون حاشیه بر محبوبیت این چاپگر افزوده است. وضوح چاپ 9600 x 2400 dpi و اتصال به شبکه، USB پرسرعت، پشتیبانی از Canon Print، Apple AirPrint و Google Cloud Print از دیگر ویژگی های این چاپگر رنگی است.

س: چه چاپگرهایی را برای چاپ کاغذ عکس توصیه می کنید؟

پاسخ: پرینترهای جوهر افشان رنگی کانن 6 و 8 بهترین انتخاب در بین پرینترهای موجود در بازار برای چاپ عکس هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟