loading...
وبینو
وبینو بازدید : 1371 یکشنبه 01 خرداد 1401 نظرات (0)

در این روزهایی که صنعت IT تلاش می‌کند همه چیز با صرفه‌جویی و با کمترین هزینه انجام شود، اگر می‌خواهید IT را تبدیل به وسیله‌ای استراتژیک و کاملا به صرفه برای کسب‌وکار خود تبدیل نمایید بهترین پیشنهاد برای فرایند بروز رسانی زیرساخت‌های خود استفاده از VMware Vsan است.

استفاده از این راه حل مدرن می‌تواند به شما کمک کند تا از مرکز داده‌های خود بدون احتمال خطر و هزینه‌های زیاد استفاده کنید.

VMware Vsan ذخیره‌سازی در ماه اوت سال 2013 به واسطه شرکت VMware معرفی شد. این شرکت یک قابلیت با نام san (storage Area Network) معرفی کرد که به ما اجازه می‌دهد  در یک شبکه از local datastore به عنوان SAN storage استفاده کنید. به این معنا که چندین دیسک به طور همزمان می‌توانند توسط چندین سرور استفاده شوند.

Vsan یک فضای ذخیره ساز نرم افزاری است اما به دلیل یکپارچگی با hypervisor, VMware vSphere، بیشتر تحت عنوان hyper-converged شناخته شده است.

رونمایی از قابلیت های هاست سی پنل برای فروشگاه اینترنتی

در  Vsan می‌توانید با سه هاست کار کنید، که از این سه، می‌توانید دو هاست فیزیکی و یک هاست مجازی که به آن witness نیز گفته می‌شود، داشته باشید.

ویژگی مهم Vsan آن است که وقتی آن را بر روی هاست خود اجرا و فعال  می‌کنید هاردهای لوکال سرورها با یکدیگر ترکیب می‌شوند و shared storage برای ما فعال می‌شود.

دلیلی که باعث کم هزینه بودن Vsan به نسبت ذخیره‌سازهای فیزکی می‌شود آن است که از قبل برای فعالیت compute سرورهایی خریداری شده است و شما تنها هزینه‌ی پرداخت می‌کنید.

این نکته را از یاد نبرید که شما برای مدیریت ذخیره‌ساز خود نیازی به استخدام نیرو ندارید زیرا ادمین مجازی سازی که از بستر Vsan مدیریت می‌کند، این کار را برای شما انجام می‌دهد.

شما برای Vsan یک‌سری پیش نیازهای سخت افزاری مانند؛ کارت شبکه حداقل یک گیگ، برای هر سرور وجود حداقل یک هارد SSD و... و پیش نیازهای نرم افزاری مانند؛ نصب ESXi بر روی فلش یا SD کارت، وجود داشتن یک VMkernel VSAN بر روی هاست خود و ... احتیاج دارید.

هنگام پیکربندی Vsan باید بابت اتصال تمامی هاست‌ها به VMkernel با قابلیت عبور ترافیک Vsan اطمینان حاصل فرمایید.

Vsan مزیت‌های بسیاری دارد؛ به دلیل یکپارچه بودن آن با hypervisor، می‌تواند بیشترین میزان عملکرد خود را بدون آنکه CPU یا RAM را درگیر کند ارائه دهد. همچنین می‌تواند تا 10 برابر در فضای ذخیره سازی صرفه جویی کند که این قابلیت در برابر باقی راهکارهای hyper-converged یک مزیت مهم به حساب می‌آید.

به دلیل معماری توزیع شده‌ی Vsan، قابلیت توسعه پذیری از 2 تا 64 عدد هاست در هر کلاستر بوجود می‌اید. برای فعال کردن Vsan احتیاج ندارید نرم‌افزار دیگری نصب کنید به راحتی چند کلیک می‌توانید آن را فعال کنید و در عین حال خیالتان بابت امنیت آن راحت باشد زیرا برای رمزگذاری داده‌های ذخیره شده اولین راهکار امنیتی HCI را ارائه می‌دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟