loading...
وبینو
وبینو بازدید : 27 جمعه 25 اسفند 1402 نظرات (0)


در این صفحه به بررسی وضعیت گرفتن رابطه و زندگی در قبرس و هزینه زندگی در قبرس و تمامی مسائل مربوط به آن از صفر تا 100 می پردازیم.در حال حاضر شرایط اقامت در قبرس شمالی و راه ها و روش ها برای مهاجرت به قبرس به شرح زیر است:

با خرید ملک، مکانی برای زندگی پیدا کنید

مهاجرت هنگام راه اندازی کسب و کار

سفر تحصیلی به قبرس

اخذ ویزا با دعوتنامه کاری

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند، خرید ملک راهی هوشمندانه و مقرون به صرفه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های مختلف برای فروش و شرایط پرداخت بسیار مطلوب وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که مصالح ساختمانی را خودتان انتخاب کنید و پرداخت های بلند مدت بدون بهره تا 84 ماه داشته باشید.

طیف وسیعی از املاک از آپارتمان (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای لوکس و قیمت های کمتر از یک سوم املاک در سایر کشورهای مدیترانه ای یکی از دلایل اصلی بسیاری از افراد برای سفر از کشورهای اروپای شمالی و کشورهای روسی زبان است. با خرید ملک در قبرس شمالی.

اصولاً با خرید ملک، هزینه خانه خود را پرداخت می کنید و خانه خانوادگی در قبرس می گیرید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت ملک که هر سال بین 10 تا 30 درصد در مناطق مختلف قبرس متغیر است، می توانید شاهد رشد سالانه سرمایه خود باشید. . علاوه بر این، با تبدیل ریل به پوند، برنده اصلی این تجارت هستید.

خرید، فروش و ثبت املاک در قبرس شمالی euromy به پوند انگلیس انجام می شود که تضمینی قوی برای محافظت از سرمایه شما به ارز ارزشمند انگلیس است. اساساً تفاوت اصلی بین خرید ملک در قبرس و خرید ملک در ترکیه همین موضوع است. زیرا در ترکیه خرید شما عموما به دلار بوده و ثبت اسناد با لیر ترکیه انجام می شود. البته املاک در قبرس در مقایسه با ترکیه دارای مزایای بسیار بیشتری هستند که در جدول زیر به آنها می پردازیم:

تفاوت بین قبرس شمالی و ترکیه در خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به پوند، خرید - فروش - لیست و ثبت اسناد به پوند انگلیس

خارجی ها مجاز به فروش ملک نیستند و مردم ترکیه یا موسسات دولتی اجازه ندارند آن را به نصف قیمت مصوب دولت به لیر ترکیه بفروشند، قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده است و دولت دخالتی ندارد. در قیمت گذاری. تمامی ملیت ها (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده) مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند همچنین محدودیت های شدید زیادی برای اسرائیل وجود دارد.

مجوز فروش پس از حداقل سه سال (فقط املاک تکمیل شده) مجوزهای فروش چندگانه حتی برای املاک پیش خرید شده و ناتمام

اقامت در ملک با میزان اشغال مشخص شده در ملک بدون توجه به قیمت (البته تعداد تخت ها باید متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد).

اقامت در ملک ملک در منطقه خاص ملک در هر نقطه از قبرس، خارجی ها می توانند در آنجا زندگی کنند (توجه داشته باشید که املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی توسط خارجی ها بدون مدارک و قراردادی به بازار عرضه می شود. اما آنها اقامت ندارند. مسئله).

به عنوان یک قاعده کلی، شرایط پرداخت انعطاف پذیری وجود ندارد و تا زمانی که کل مبلغ پرداخت نشده باشد، نمی توانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. می توانید تا ده سال ملک را به صورت اقساط پرداخت کنید و حتی پس از تحویل ملک، آن را پرداخت کنید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک، برای اجازه اقامت درخواست دهید (این درصد در قوانین جدید قبرس شمالی برای سال 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک و مستغلات (به لیر) افزایش قابل توجهی ندارد. رشد قیمت ملک (پوند انگلیس) سالانه بین 10 تا 30 درصد است.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، مالیات فقط 5 درصد و فقط یک بار

خرید اشراف، خرید زمین و اشراف و سهم برابر با شهروندان قبرس

مردم از خرید خانه چه عایدی می کنند؟

افراد خریدار و زیر مجموعه ها.

زیر گروه های خریداران فردی عبارتند از:

• همسر

کودکان زیر هجده سال (اتوماتیک)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت (دختران بدون محدودیت سنی و پسران تا 25 سال) مراجعه کنند.

• والدین خریدار

توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و با توجه به تجربه ای که در زمینه سرمایه گذاری و مسکن داریم، خرید دو ملک جداگانه را برای کسانی که به دنبال اسکان والدین خود هستند توصیه می کنیم.

شما می توانید با خرید یک ملک جداگانه (حتی استودیو آپارتمان یا آپارتمان بدون اتاق خواب) اقامت دائم والدین خود را دریافت کنید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود تعداد اتاق خواب های منزل خود را افزایش دهید که برای شما به صرفه نیست.

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. توجه داشته باشید که تعداد زیادی از افراد می توانند در یک مشارکت شریک باشند، اما قوانین اقامت با مشارکت متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، در یک ملک فقط یک خانواده (مالک و مستاجر) یا اگر هر دو مجرد باشند، می تواند دو خواهر و برادر باشد.

چه کسی می تواند در قبرس شمالی زمین بخرد؟

همه مردم به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به استثنای آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی کالا خریداری کنند. پس از اینکه این افراد گذرنامه معتبر با تاریخ کمتر از یک ماه از کشور محل تولد خود را به پلیس ارائه کردند، پلیس قبرس شمالی سوابق مجرمانه این افراد را از طریق سازمان اینترپل و در صورت نداشتن آنها پیگیری خواهد کرد. سابقه کیفری . ، می توانند سند را پیدا کنند.

لازم به ذکر است که در قوانین جدید 2024 قبرس شمالی محدودیت های زیادی برای شهروندان اسرائیلی اعمال خواهد شد.

آیا با خرید ملک می توان اقامت دائم گرفت؟

هر کسی که دارای ملک در قبرس شمالی باشد می تواند برای اقامت اقدام کند. این اقامت سالانه برای سه سال اول و دو سال از سال سوم تا پنجم است و از سال پنجم به بعد با احراز شرایط زیر قابل تبدیل به اقامت دائم است.

• برای اقامت های یک ساله، دو ساله و پنج ساله، سپرده لازم است (در حال حاضر 20000 دلار برای خانه خریداری شده و 15000 دلار برای ملک آماده در هر سال اقامت). اقامت پنج ساله مستلزم داشتن بیش از 125000 پوند و ترک قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال است. اگر می خواهید بدون اینکه بخواهید به طور دائم در قبرس زندگی کنید سفر کنید، باید هر سال یا هر دو سال یکبار اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• ارائه آدرس رسمی سکونت (اجاره املاک از پیش تصرف شده و اثبات املاک تملک شده).

• معاینه پزشکی که عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• شناسنامه و مدارک ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ اقامت برای زیر مجموعه های مالک.

• گواهی ترخیص که کمتر از یک ماه از کشور مبدأ اخذ شده باشد (اگر محل تولد و اقامت فردی قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف باشد، باید از هر دو کشور گواهی ترخیص اخذ کند).

آیا پس از اقامت از طریق خرید ملک مجوز کار داریم؟

بله، هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما نوع ویزای شما (از ویزای مالک ملک به ویزای کار) باید فورا تغییر کند. زیرا وزارت کار قبرس شمالی نسبت به کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورت عدم تغییر نوع ویزای شما به دلیل بیمه، جریمه سنگین یا اخراج از کشور خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی به دو شرط اصلی نیاز دارد.

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی در سطح دوم)

• داشتن تخصص لازم (مربوط به صنعت ساختمان یا صنعت گردشگری یا صنعت آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در مراکز دولتی مجهز

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که به تحصیل ترکی در دانشگاه ادامه می دهند).

افتتاح حساب های بانکی بین المللی و دریافت کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه.

امکان خرید اقساطی و اخذ وام بانکی

تسهیل عالی در روند درخواست ویزای توریستی برای سایر کشورها

مهاجرت به قبرس شمالی با افتتاح یک تجارت

دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر جذب سرمایه خارجی بنا نهاده است. پشتیبانی بسیار خوبی برای راه اندازی کسب و کار ارائه می دهد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و ارائه وام های بلند مدت با نرخ بهره بسیار پایین، سرمایه گذاران زیادی از سراسر جهان را به فکر راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی انداخته است.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بالا است. این کشور دانشجویان خارجی دارد که سه برابر جمعیت قبرسی است. و با پیش بینی های انجام شده تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند. بنابراین، مشاغلی که نیازهای دانشجویان و گردشگران را برآورده می کنند، ممکن است بازار کار بهتری داشته باشند.

علاوه بر این دو بخش، هر پروژه مرتبط با بازار ساخت و ساز بازار بسیار مناسبی برای رشد و توسعه دارد. سرمایه گذاران زیادی به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی هجوم آورده اند و ساخت و ساز در این کشور رونق گرفته است.

اگر بخواهیم از مشاغلی که آینده بسیار روشنی دارند گزارش دهیم باید اینگونه بگوییم:

کافه یا رستوران

فتوکپی و کارکردهای فنی مربوط به امور دانشجویی

تعمیرات موبایل

سلمانی

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

ساخت و ساز عمیق

تولید کابینت و مصالح چوبی

تولید سنگ های ساختمانی

گرافیک برای تبلیغات

چه کسانی می توانند شرکت ثبت کنند و در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران حتی در به دست آوردن مسکن نیز موثر است. صاحبان مشاغل در ابتدا ویزای تجاری 2 ساله دریافت می کنند و تمام شرکت های تابعه آنها بدون حمایت مالی اقامت دریافت می کنند (تقسیمات فرعی برای همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای دریافت اقامت نیازی به ارائه هیچ گونه کمک مالی ندارند و روند اقامت آنها سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا از طریق ثبت شرکت اقامت دائم می گیریم؟

خیر پس از 6 سال و بیمه کار در این مدت رد شد. سرمایه گذاران می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

شما می توانید ویزای تحصیلی در قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید:

• ثبت نام در دانشگاه ها

در کالج هایی ثبت نام کنید که دوره های کوتاه مدت ارائه می دهند. به عنوان مثال، دوره های زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی یا مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند آموزشگاه های فنی و حرفه ای را ارائه می دهند. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

یک دانشجو (خواه دانشجوی دانشگاه یا کالج) نیازی به حمایت مالی ندارد. اما همراهان بالای 18 سال او باید توانایی مالی خود را به دولت نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانشجویان و افراد تحت تکفل آنها از کلیه خدمات دولتی رایگان برخوردار هستند و می توانند حساب بانکی باز کنند.

در این صفحه دانشگاه های قبرس شمالی را به تفصیل توضیح داده ایم.

مزایای اقامت تحصیلی قبرس شمالی معایب اخذ اقامت تحصیلی قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات کمتر - استفاده از خدمات رایگان پزشکی در مراکز درمانی مجهز دانشگاه و سایر ادارات دولتی - امکان اخذ روادید برای همدانشجویان; اقامت دائم - الزام به رعایت ترک تحصیل کشور پس از فارغ التحصیلی

یافتن محل زندگی در قبرس از طریق درخواست کار

به طور کلی، ویزای پیشنهاد کار در خدمات مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست. با این حال، کارفرمایان این حق را دارند که در صورتی که متقاضی دارای استعداد حرفه ای در خارج از جزیره هستند و می خواهند آن را برای کار در قبرس بیاورند، دعوت نامه کاری برای متقاضی ارسال کنند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم از سوی کارفرما کفیل قانونی کارفرما خواهد بود.

همچنین کارفرما موظف است مبلغ را در بانک به نام کارمند خارجی خود مسدود کند. تمامی این ساختارها به گونه ای است که اولویت کارفرمایان برای استخدام افرادی است که ویزای قبرس را اخذ کرده و از فیلترهای اولیه دولت (توان مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند.

کارفرما موظف است حداقل مبلغی را که وزارت کار تعیین می کند به عنوان حقوق و علاوه بر آن حق بیمه ماهانه به کارمند پرداخت کند. در حال حاضر هزینه بیمه برای یک کارمند غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و حقوق پایه آن حدود 20000 لیر ترکیه است.

تمامی دارندگان ویزای کار می توانند پس از شش سال کار و بیمه در قبرس شمالی برای اقامت دائم اقدام کنند.

اقامت و مهاجرت اقتصادی به قبرس

تامین مالی ویزای موقت یک ساله و اجاره آپارتمان راهی برای اخذ مجوز اقامت در سال های گذشته بود و طبق قوانین جدید 2024 حذف شد. برای این نوع ویزای موقت؛ میزان تامین مالی بیش از 25 هزار دلار در نظر گرفته شد.

لازم به ذکر است که به طور کلی برای دریافت فاینانس در بانک های قبرس باید مبلغ درخواستی در حساب شما و از لحظه اقدام تا اخذ اقامت (که حدود دو ماه یا کمتر طول می کشد. زمان بیشتر) در گردش باشد. شما حق داشتن حساب را دارید فردی که منابع مالی دارد می تواند برای زیر مجموعه های خود برای ویزای یک ساله اقدام کند و برای زیر مجموعه ها نیازی به مبلغ اضافی نیست. (زیررده ها برای همه نوع اقامتگاه ها یکسان است).

تمامی افرادی که از این طریق اقامت می گیرند مانند سایر انواع اقامت از مزایای دولتی رایگان برخوردار خواهند شد.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب است بدانید که قبرس شمالی پاسپورت را به صورت نقدی نمی فروشد. دلیل آن حفظ امنیت بالای کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان در تلاش هستند تا با فروش انبوه شهروندی به خارجی ها، ضعف اقتصادی خود را جبران کنند. این امر منجر به هجوم مجرمان ثروتمند می شود که به دنبال هویت جدیدی برای پنهان کردن جنایات خود در این کشورها و تهدید امنیت این کشورها هستند.

قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از میزان سرمایه گذاری در 5 سال اول اقامت، مهاجران را به دقت و با دقت اندازه گیری می کند. و پس از بررسی حداقل 5 سال، مرحله اول راه به کارت اقامت دائم و مرحله بعدی به پاسپورت باز می شود.

آیا افراد زیر هجده سال می توانند ویزای مستقل دریافت کنند؟

عدد! در هر صورت افراد زیر هجده سال نمی توانند ویزای مستقل دریافت کنند. ورود افراد زیر 18 سال به قبرس شمالی بدون والدین یا قیم قانونی امکان پذیر نیست، علاوه بر این، آنها اقامت مستقلی ندارند. و باید به عنوان والدین یا وابسته به اداره مهاجرت قبرس شمالی ارائه شود. مدرسه در قبرس شمالی خواه یک مدرسه دولتی باشد یا یک سازمان غیرانتفاعی. دانشجویان بین المللی تنها در صورتی می توانند ثبت نام کنند که والدین آنها مقیم قانونی باشند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟