loading...
وبینو
وبینو بازدید : 72 دوشنبه 18 دی 1402 نظرات (0)


جاروبرقی یک وسیله مرتبط با سلامتی است و به تمیز کردن خانه کمک می کند. اما همان وسیله ای که خانه را تمیز می کند و نظافت خانه و چیزهای دیگر را می کند و وسیله دیگری است نیاز به نظافت و مراقبت دارد. در واقع هنگام استفاده از جاروبرقی باید نکات اساسی رعایت شود. همانند استفاده از تمامی ابزار و تجهیزات، در استفاده از آنها نیز باید نکات اساسی رعایت شود.

قبل از ادامه مقاله  باید به اطلاع شما برسانیم که در صورت نیاز به تعمیرات جاروبرقی بوش می توانید در نمایندگی بوش  مراکز تعمیر جاروبرقی سامسونگ، تعمیر جاروبرقی ال جی، تعمیر جاروبرقی بوش و سایر برندها حساب باز کنید.

آیا می دانید کدام یک از این موارد می تواند به جاروبرقی آسیب برساند؟ آیا می دانید چگونه از جاروبرقی استفاده کنید؟ چه وسایلی را نباید با جاروبرقی تمیز کرد؟ هنگام استفاده از جاروبرقی، ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوید که به جاروبرقی یا خودتان آسیب برساند. در این مقاله شما را با این خطرات آشنا می کنیم.

هنگام استفاده از جاروبرقی مراقب باشید چیزی در جلوی شیر مکش موتور قرار ندهید. به عنوان مثال ، لباس ، شانه و غیره

برای تغییر حالت دسته جاروبرقی، دستگاه را خاموش یا خاموش کنید، سپس این کار را انجام دهید. به این دلیل که اگر دستگاه روشن شود و شما این کار را انجام دهید، دستگاه مو یا لباس شما را می کشد و باعث آسیب می شود.

اگر از کابل های اتصال جاروبرقی با سیم بلند استفاده می کنید، از کابل های مناسب جاروبرقی استفاده کنید. شماره نوشته شده روی سیم ها و کابل های مطابق با فیلتر را بررسی کنید.

هنگام استفاده از جاروبرقی، مراقب باشید که از سیم برای حرکت یا کشیدن جاروبرقی استفاده نکنید. این ممکن است نخ را بشکند و آن را شل کند که خطرناک است. کابل را بعد از چند بار استفاده چک کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

هنگام استفاده از جاروبرقی، جاروبرقی قسمت های مرطوب خانه را فراموش نکنید زیرا این کار باعث کاهش راندمان موتور و گرفتگی لوله های جاروبرقی می شود. علاوه بر این، جاروبرقی های خانگی نباید برای کار در فضای باز استفاده شود. این جاروبرقی ها کارهای خانه را انجام می دهند، نه صنعت و غیره

هنگام استفاده از جاروبرقی، مراقب باشید که اجسام نوک تیز را وارد شلنگ نکنید. این امر باعث می شود که تیغه های جاروبرقی در اثر تماس با اجسام نوک تیز بشکند یا لوله های جاروبرقی در اثر تماس با اجسام بشکند. در صورت وجود این اشیاء، آنها را با دست بردارید.

برای استفاده از ریش تراش برقی، وقتی می خواهید ماشین اصلاح را به منبع برق وصل کنید، مطمئن شوید که سوئیچ دستگاه در وضعیت خاموش است. به همین ترتیب، هنگامی که کار به پایان رسید، دستگاه باید خاموش شود تا شبکه حذف شود.

پس از دو یا سه بار استفاده جاروبرقی را بشویید، کیسه را پر و خالی نگذارید و سعی کنید بعد از چند بار داخل آن را با آب ساده بشویید و از صابون استفاده نکنید. فیلتر را به موقع جایگزین کنید. برخی از این مشاهدات تأثیر قابل توجهی بر طول عمر جاروبرقی دارند.

سعی کنید جاروبرقی را همیشه تمیز نگه دارید و مطمئن شوید که لوله ها عاری از اشیا هستند. این باعث می شود موتور کشش بیشتری داشته باشد و راندمان بهتری داشته باشد.

برخی از خلاء ها دارای سوئیچ های چند حالته هستند که هر کدام برای تمیز کردن یک مورد خاص. هنگام استفاده از جاروبرقی برای هر قسمت از خانه ، از درجه خاص آن استفاده کنید

موتور جاروبرقی پس از هر 20 دقیقه کار به 15 دقیقه استراحت نیاز دارد تا خنک شود.

هنگام جابجایی جاروبرقی و جابجایی آن در حین استفاده، آن را به شدت حرکت ندهید، زیرا ممکن است باعث شکسته شدن لوله های جاروبرقی شود.

هنگام تعویض کیسه جاروبرقی یا تمیز کردن فیلتر آن، جاروبرقی را خارج کنید.

اگر جاروبرقی صداهای غیرعادی ایجاد می کند، فراموش نکنید که آن را به فروشنده نشان دهید، اما هرگز جاروبرقی را به افراد غیرمسئول و غیرحرفه ای نسپارید.

برخی چیزها را نباید پاک کرد و اینها عبارتند از: 1- گرد و غبار ریز: گرد و غبار ریز فیلتر یا ماشین لباسشویی را مسدود می کند و در نتیجه دستگاه شروع به انتشار کثیفی در هوا می کند. 2- شیشه های بزرگ: همانطور که در بالا ذکر شد، اینها اجسام تیز هستند و می توانند به دستگاه آسیب برسانند. 3- غذای مرطوب: این موضوع مجدداً توضیح داده شده است. 4- پول، کاغذ یا چیزهای کوچک دیگر: وقتی چنین چیزهایی را روی زمین می بینید، پاک کردن آنها بسیار وسوسه انگیز است، اما ممکن است در یک برس گرد یا قطعات پلاستیکی گیر کنند. به دستگاه نفوذ کنید. .

اما می توانید با خیال راحت این وسایل را با جاروبرقی تمیز کنید. 1- مو: وقتی حیواناتی را در خانه نگهداری می کنید که باید دور ریخته شوند (مانند سگ)، می توانید مکان هایی که این حیوانات اغلب در آن تردد می کنند را با جاروبرقی تمیز کنید. اما مراقب باشید که موها داخل برس جاروبرقی گیر نکنند. 2- شن و ماسه: اگر تکه های سنگ بزرگ برای جاروبرقی شما خوب نیست، تکه های کوچک ماسه می تواند از محل اتصال لوله جاروبرقی عبور کند. 3- غلات خشک: باید گفت که میان وعده ها - مانند غلات، ذرت فلکس، چیپس یا خرده نان و شیرینی - به راحتی با جاروبرقی تمیز می شوند.

نکاتی برای استفاده صحیح از جاروبرقی

اولین نکته ای که هنگام کار با جاروبرقی باید به آن توجه کنید این است که جاروبرقی ها دستگاه های پر انرژی هستند و به دلیل نوسانات برق و نوسانات زیاد برق در ساعات غیر منتظره از آنها استفاده می کنند. خرابی دستگاه ..

آیا می خواهید جاروبرقی خود را تمیز کرده و از لوله های گرفتگی جلوگیری کنید؟ کیسه گرد و غبار باید قبل از پر کردن مجدد تعویض شود.

از درجات جذب مناسب برای زمینه های مختلف استفاده کنید

بیش از 30 دقیقه از موتور جاروبرقی خارج نشوید و بگذارید همچنان بایستد. علاوه بر این ، جارو را در نزدیکی لوازم تولید گرما و قابل اشتعال مانند اجاق گاز و اجاق گاز قرار ندهید.

برای جمع آوری زباله های بزرگ از جاروبرقی استفاده نکنید. جاروبرقی وسیله ای است که برای تمیز کردن کف با زباله های ریز مانند گرد و غبار یا گچ روی فرش یا موکت طراحی شده است و برای زباله های بزرگ مانند تکه های بزرگ کاغذ استفاده می شود.

نحوه استفاده صحیح از جاروبرقی

در این قسمت نکاتی را در مورد نحوه استفاده از جاروبرقی مناسب بیان می کنیم تا بتوانید هنگام کار با جاروبرقی آسیبی به بدن وارد نکنید.

هنگام کار با جاروبرقی ، باید در حالت قائم و در هنگام راه رفتن ، بدون خم شدن ، جارو کنید.

برای جلوگیری از سوزش گوش ناشی از صدای زیاد جاروبرقی، توصیه می شود قبل از شروع کار با جاروبرقی، یک تکه پنبه در گوش قرار دهید.

هنگام استنشاق، از ماسک یا دستمال کاغذی برای جلوگیری از حساسیت ریوی استفاده کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟